mandag 12. august 2013

2x Jubilant

  Har laget kort til min onkel og hans kjæreste som begge fyller 75 år.  Har også laget en såpe til dem hver i harmonerende farger til kortet.

(Disse modellene er ikke utstilt i butikken)

 

 Her ser dere hvordan jeg kutter såpemassen.  Varmer det så i microen 1,5 min full effekt, rører litt om og gjentar til alt er smeltet.

 

 Når det er ferdig smeltet har jeg duft og farge oppi.


Former finnes i mange varianter.  Jeg liker godt disse hjertene jeg har brukt her.  Ellers har jeg også en annen hjerte form, engler, roser og blokker med utskiftbare motiver.  Gøy å variere.


 Fargen jeg har brukt her er sjøgrønn og rød.  Utfra hvor mye en har i, kan en variere fargen som en selv vil.


Kortet er brettet i to, med underdelen litt lenger enn fronten.  På den lille fanen har jeg plassert 2x75.  På fronten en bilde fra klippeark, blomster, osteklut bakbildet og et panel stanset ut med dies på min Spellbinder (ev. Big Shot).


Inni har jeg laget to paneler med dies og stemplet "Gratulerer med dagen" (Tekst fra egen samling)
Motsatt side, panel for personlig hilsen.


Sjøgrønn såpe laget av klar såpemasse.


Supperosa hjertesåpe av hvit såpemasse.  Har brukt rød farge, her må en prøve seg litt frem med hvordan fargen blir.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar